Mariënhof

  • Location and surroundings
    At the canal & City center
  • Capacity
    6-700 persons
  • Atmosphere and appearance
    Homely & Classic
  • 7 spaces

Part of

  • Dutch Venue Association

About

Trouwen in sprookjesachtig stadsklooster Mariënhof

Natuurlijk verdient het belangrijkste moment van jullie leven een unieke trouwlocatie! De Mariënhof, gelegen in hartje Amersfoort, is een eeuwenoud klooster van maar liefst 500 jaar oud. Het is een officiële trouwlocatie met kerkkapel. Jullie kunnen hier zowel kerkelijk als burgerlijk trouwen!

Met haar sprookjesachtige kloostertuinen, romantische binnenplaats, tien meter hoge trouwzaal en monumentale sfeer is de Mariënhof een sprankelende top trouwlocatie.

Nog een groot voordeel, alles kan op 1 locatie plaats vinden. In de Mariënhof kunnen jullie de huwelijksplechtigheid, de receptie, het diner én het trouwfeest houden. Er zijn grote en kleine zalen, elk met een eigen karakter. Een intieme of grote bruiloft? Het is allemaal mogelijk!

Het team van de Mariënhof bestaat uit een groep gedreven, jonge en enthousiaste mensen die met hun ruime ervaring precies weten waar een goede trouwlocatie aan moet voldoen. Het team ontzorgt jullie en de gasten  volledig op deze dag en kan met hun vaste partners werkelijk alles voor jullie regelen: van eten, drinken, vervoer tot aan fotografie, entertainment en nog veel meer! Met veel plezier staan zij klaar om jullie en jullie gasten een prachtige beleving te geven vol met passie, kwaliteit en gastvrijheid.

De Mariënhof is uitstekend bereikbaar met auto en openbaar vervoer. De achterzijde van het klooster ligt aan de singel. Vervoer per boot van of naar de locatie is dus ook goed mogelijk, dat maakt jullie bruiloft pas écht bijzonder.

Wij zijn de trotse winnaar van de Dutch Wedding Award 'Beste trouwlocatie 2016/2017'

Facilities

Suitable for

  • Barbecue
  • Ceremony
  • Dinner
  • Festival wedding
  • Party
  • Photo shoot
  • Private dining
  • Reception

General facilities

  • Courtyard
  • Garden
  • Outdoor space(s)
  • Outdoor wedding possible
  • Terrace
  • Wheelchair accessible
  • Wheelchair accessible toilet
  • hotels within walking distance

Culinary options

  • Barbecue possible
  • Gastronomic level
  • Private dining possible

Sustainability

  • Biologically oriented
  • Food waste is prevented
  • LED-lights
  • Plant based oriented
  • Plastic, paper and glass are collected separately
  • Seasonal catering
  • Vegetable garden available

Technical facilities

  • Basic AV set
  • LED lights in desired colour
  • Plug-and-play
  • WiFi

Entertainment

  • Background music outside allowed until 22:30
  • Complete DJ set available
  • DJ Allowed
  • DJ booth available
  • Microphones available
  • Music band allowed
  • Party inside possible until 00:30
  • Party outside possible until 22:30

Other facilities

  • Unavailable:Accessible by water taxi
  • Unavailable:Cars can be driven inside
  • Changing room
  • Unavailable:Charging stations for electric cars
  • Unavailable:Dogs allowed
  • Hotels nearby within 10 minutes walking distance
  • Unavailable:Mobile charging stations available on request
  • Unavailable:Mooring on site possible
Carlijn.jpg (1)
Carlijn de NooijVerkoopadviseur
  • Direct contact with the venue!
Carlijn.jpg (1)
Carlijn de NooijVerkoopadviseur
  • Direct contact with the venue!

Indoor Spaces

Singelzaal

Surface
144 m2
Capacity
Up to 240 people

Rôtisserie

Surface
112 m2
Capacity
Up to 180 people

Tuinkamer

Surface
80 m2
Capacity
Up to 80 people

Kloosterkamer 2

Surface
65 m2
Capacity
Up to 65 people

Wijnkelder

Surface
60 m2
Capacity
Up to 40 people

Bar en Lounge

Surface
112 m2
Capacity
Up to 80 people

Kloosterkamer 1

Surface
45 m2
Capacity
Up to 35 people

9.3 (60 reviews)

View all reviews

The overall score is based on multiple sources. This may differ from the reviews shown.

  • Tendering process
    9.2(60)
  • Appearance
    9.7(60)
  • Location
    9.3(60)
  • Service
    9.7(60)
  • Price/Quality
    9.1(60)
  • Food & Drinks
    9.5(60)
  • Parking
    8.2(57)
Jan
9.8

Wij hebben een fantastische trouwdag op de Mariënhof gehad. De voorbereiding liep soepel, Kim maakte tijd voor ons wanneer we vragen hadden of tussendoor de locatie wilden bezoeken. Ze dacht met ons mee in elke stap, van een goed voorbereid draaiboek tot tips voor onze decoratie. Op de dag zelf heeft het personeel onze verwachtingen overtroffen, ze doen hun best voor elk detail. De dag verliep in alle opzichten soepel en we konden met al onze gasten genieten en ontspannen feest vieren. De locatie heeft prachtige ruimtes, zowel binnen als buiten. Het personeel is ten alle tijden professioneel en goed aanspreekbaar. De keuken bereidt fantastische maaltijden. De Mariënhof heeft ons een onvergetelijke bruiloft bezorgd!"

Emmy
9.3

Wij hebben een geweldige dag gehad op de Marienhof. Het weer zat gelukkig mee waardoor de gehele bruiloft buiten heeft plaatsgevonden. De ceremonie was in de kloostertuin en de receptie en het diner waren in de binnentuin. De trouwauto konden wij voor het hek parkeren en daar stond Astrid en de rest van het team ons al op te wachten. De dag werd keurig begeleid en alles liep op rolletjes. Je kan duidelijk merken dat de Marienhof al jarenlange ervaring heeft in het organiseren van evenementen en bruiloften, aan werkelijk alles is gedacht. Wij konden zorgeloos genieten met dank aan het team van de Marienhof."

Roos
9.3

We hebben een prachtige dag gehad bij de Mariënhof! We wilden een bruiloft met een klein aantal (15) gasten en waren bang dat dat een probleem zou zijn voor zo?n grote locatie, maar Astrid heeft ons verzekerd dat de Mariënhof ook een geweldige locatie is voor een bruiloft met een klein gezelschap. Met de juiste tips over de verschillende opties in zalen en versieringen voelde de locatie op onze trouwdag ontzettend intiem en sfeervol aan. Op de dag zelf was Gerardo ons aanspreekpunt. Hij was erg vriendelijk en behulpzaam - net als zijn collega?s. Alles was tot in de puntjes geregeld!"

Jeannette
9.4

Bij ons eerste bezoek aan de Mariënhof wisten we het: hier willen we trouwen! En dan een combinatie van een mooie ceremonie in de Singelzaal en een feestelijke borrel in de mooie en knusse binnentuin. De voorbereiding verliep vlotjes met Astrid en haar team.

Location and surroundings